Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Odwzorowanie rzeczywistych warunków eksploatacji pojazdu na silnikowym stanowisku hamulcowym

Tytuł:
Odwzorowanie rzeczywistych warunków eksploatacji pojazdu na silnikowym stanowisku hamulcowym
Autorzy:
Bajerlein, M.
Fuć, P.
Lijewski, P.
Rymaniak, Ł.
Ziółkowski, A.
Dobrzyński, M.
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
emisja spalin
hamownia dynamiczna
badania drogowe
symulacja
exhaust emission
dynamometer
road tests
simulation
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono porównanie wyników badań emisji przeprowadzonych w rzeczywistych warunkach eksploatacji z pomiarami zrealizowanymi na hamowni silnikowej. Badania na dynamicznym stanowisku hamulcowym przeprowadzono zgodnie z wcześniej przygotowaną procedurą odzwierciedlającą warunki rzeczywistego ruchu pojazdu. W pracy zaprezentowano sposób tworzenia procedury przygotowania symulacji trasy, a także modelowanie właściwości pojazdu oraz pracy kierowcy. Badaniom poddane zostały dwa silniki ZS o pojemności 1,3 dm3 i mocy maksymalnej 66 kW. Pomiary emisji poszczególnych związków zrealizowano za pomocą mobilnego analizatora SEMTECH DS firmy Sensors Inc. Podczas porównywania wyników uwzględniono emisję następujących związków szkodliwych: CO, HC, NOx i CO2. Ponadto przedstawiono porównanie zużycia paliwa obliczonego metodą carbon balance, a także przebiegi prędkości zarejestrowane podczas testów. Wykonane badania miały na celu wyznaczenie skuteczności odzwierciedlenia warunków rzeczywistej eksploatacji na dynamicznym stanowisku hamulcowym.
The article’s main objective is to evaluate the reliability of a procedure for simulating vehicle work in real conditions at a dynamometer by comparing the results of emission tests carried out during vehicle work in real conditions with results of emission tests at a dynamometer. The dynamometer tests were conducted in compliance with a specially designed procedure which simulates a vehicle motion in real conditions. The paper describes the following steps of the procedure, the route simulation process as well as modeling of the vehicle’s and driver’s work. Two CI engines (1,3 dm3 displacement and 66 kW maximum power) were employed to carry out the tests. Emissions of particular compounds were measured with a portable analyzer SEMTECH DS produced by Sensors Inc. The contrastive analysis of emission test results includes the following toxic compounds: CO, HC, NOx i CO2. Moreover, the paper compares fuel consumption estimated with Carbon Balance as well as velocity rates occuring during the tests. Study was done to determine the effectiveness of simulation of vehicle work in real conditions at engine test bed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies