Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Vehicle Coupling Zone as a Special Inspection Region for Road Traffic Safety

The paper presents selected classes of mechanical coupling devices (A50- X, B50-X, G50-X, H50­X and E) reflecting their technical parameters an testing methods for examination. Damage cases are also included, based on a drive­overrun transport platform with a vehicle coupling function made using the technology of joining 6XXX aluminium alloy. A negative test result regarding the zone manufactured using structural steel for mounting the A50­X class ball is also shown. Due to the special role of the vehicle coupling zone in Road Traffic Safety (RTS), resulting from the possibility of creating a set of vehicles to perform specific activities, the importance of inspections was discussed and zones were indicated – using the example of a drive­‑overrun transport platform equipped with a ball for coupling, which should be subject to periodic inspections for the possible occurrence of cracks due to accidental overloading.
W pracy zaprezentowano wybrane klasy mechanicznego urządzenia sprzęgającego (A50-X, B50-X, G50-X, H50-X i E) pod względem ich parametrów technicznych i sposobów testowania. Zamieszczono również przypadki uszkodzeń na przykładzie platformy najazdowo-transportowej z funkcją sprzęgania pojazdów wykonanej w technologii łączenia stopów aluminium serii 6XXX. Pokazano również negatywny rezultat badań dotyczący obszaru wykonanego przy użyciu stali konstrukcyjnej dla mocowania kuli zaczepowej klasy A50-X. Ze względu na szczególną rolę strefy sprzęgnięcia pojazdów dla bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD), wynikającą z możliwości utworzenia zespołu pojazdów dla wykonywania określonych czynności, omówiono znaczenie inspekcji oraz wskazano strefy - na przykładzie platformy najazdowo-transportowej wyposażonej w zaczep kulowy - które należy poddawać okresowym kontrolom ze względu na ewentualne występowanie pęknięć wskutek przypadkowego przeciążenia.
Błędy w bibliografii: 4, 5, 13, 14, 17, 18, 28, 29

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies