Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym w obszarach, dla których wystawiono certyfikat weryfikacji WE podsystemu sterowanie

Tytuł:
Modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym w obszarach, dla których wystawiono certyfikat weryfikacji WE podsystemu sterowanie
Autorzy:
Gradowski, Paweł
Kycko, Magdalena
Data publikacji:
2019
Słowa kluczowe:
certyfikacja
podsystem sterowanie
zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji
certification
control-command and signalling subsystem
authorization
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
W dobie dynamicznego rozwoju transportu kolejowego spowodowanego realizacją wielu inwestycji kolejowych zaczynają być zauważalne pewne problemy związane z realizacją inwestycji kolejowych, które odnoszą się do uzyskania zezwolenia do dopuszczenia do eksploatacji podsystemów strukturalnych. Większość realizowanych inwestycji jest współfinansowana ze środków unijnych, a ich głównym celem jest zwiększenie prędkości na liniach kolejowych przy utrzymaniu lub poprawie poziomu bezpieczeństwa. Oprócz modernizacji linii kolejowych z infrastrukturą towarzyszącą, urządzeń i sieci elektroenergetycznych, czy urządzeń sterowania ruchem kolejowym, linie kolejowe wyposażane są w urządzania przytorowe systemu ERTMS/ETCS. Wszystkie modernizowane linie kolejowe zgodnie z prawem europejskim jak i krajowym podlegają procesowi certyfikacji. W stosunku do linii wyposażonych w systemy ERTMS/ETCS, które zostały już scertyfikowane, jak i dopuszczone do eksploatacji, podejmowane są działania mające na celu polepszenie parametrów eksploatacyjnych infrastruktury kolejowej. Z tego też względu konieczna staje się ocena wpływu realizowanych inwestycji na zabudowane już urządzenia systemu ERTMS/ ETCS, które posiadają ważny certyfikat weryfikacji WE i uzyskały lub oczekują na otrzymanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji wydanego przez Prezesa UTK.
In the era of dynamic development of rail transport caused by the implementation of many railway projects, some problems related to the implementation of railway investments are beginning to be noticed, which refer to obtaining a permit for placing in service of structural subsystems. Most of the investments are co-financed from EU funds, and their main goal is to increase speed on railway lines with the same or improved safety level. In addition to the modernization of railway lines with accompanying infrastructure, devices and power grids or railway traffic control devices, railway lines are equipped with trackside ERTMS / ETCS systems. All modernized railway lines are subject to a certification process in accordance with European and national law. In relation to lines equipped with ERTMS / ETCS systems, which have already been certified and accepted to operation, some actions are taken to improve the operational performance of the railway infrastructure. For this reason, it is necessary to assess the impact of investments on ERTMS / ETCS systems already installed, which have a valid EC verification certificate and have received or expect an authorization for placing in service issued by the Office of Rail Transport.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies