Tytuł pozycji:
Metoda rozdziału strat poszczególnych w silnikach synchronicznych wzbudzanych magnesami trwałymi
Artykuł prezentuje metodę rozdziału strat poszczególnych w silnikach synchronicznych wzbudzanych magnesami trwałymi, na przykładzie rozdziału strat w silniku przeznaczonym do zastosowania w napędzie posuwu kombajnu ścianowego. W artykule jest przedstawiona metodologia rozdziału strat wraz ze zwróceniem uwagi na aspekty wpływu poszczególnych strat na ogólną sprawność silnika. W artykule została również przedstawiona metoda eliminacji błędu wnoszonego przez momentomierz o zakresie pomiarowym dostosowanym do pomiaru momentu znamionowego silnika oraz metoda identyfikacji i wyznaczenia statycznego momentu zasprzęglenia występującego w przypadku zesprzęglenia w pozycji wymuszonej dwóch silników wzbudzanych magnesami trwałymi i eliminacji błędu wynikającego z tego tytułu.
The article presents a method of individual power losses distribution in permanent magnets synchronous motors, for example lost power distribution in a motor destination for the advancement drive of a longwall shearer. The article features a methodology of loss separation with emphasis on the impact of particular losses on the overall efficiency of the motor. In addition, the article presents a method to eliminate the error brought by the measuring system whose measuring range is adapted to measure the rated torque of the motor. Finally, the article discusses a method to identify and determine the static moment of clutching occurring in the forced-position configuration of two motors excited by permanent magnets and the elimination of error resulting due to this situation.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017).