Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wskaźniki monitorowania procesów – studium przypadku

Tytuł:
Wskaźniki monitorowania procesów – studium przypadku
Autorzy:
Walaszczyk, A.
Błaszczyk, M.
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
monitorowanie
ISO 9001
systemy zarządzania jakością
wskaźniki
mierniki
monitoring
quality management system
indicators
measure
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiona została problematyka projektowania wskaźników monitorowania procesów jako zadania, które mają do zrealizowania przedsiębiorstwa, które chcą doskonalić swoje procesy. Projektowanie wskaźników monitorowania procesów jest jednym z obligatoryjnych wymagań dotyczących firm funkcjonujących w środowisku np. systemu ISO 9001. Zwykle proces projektowania tychże wskaźników przysparza organizacjom problemów, z uwagi na spełnienie aspektu adekwatności wskaźnika/miernika do charakteru procesu, który będzie nim mierzony. Artykuł w swojej praktycznej części, opiera się na wynikach obserwacji bezpośredniej w przedsiębiorstwach w zakresie podejmowanego tematu oraz doświadczeń autorskich wynikających z implementacji systemów zarządzania jakością. Celem głównym artykułu jest przedstawienie propozycji wskaźników, które mogą być wykorzystane przez organizacje realizujące procesy podobne do tych, realizowanych w przedsiębiorstwie stanowiącym podmiot analizowanego studium przypadku.
This paper presents the problem of designing indicators for monitoring the processes as tasks to firms seeking to implement to improve their processes. Designing indicators for monitoring processes, is one of the mandatory requirements for companies operating in an environment such as the ISO 9001 standard. Normally, the design process of these indicators, the organization poses problems because of the performance aspect of the adequacy of the indicator / measure to the nature of the process that it will be measured. The article in its practical part, based on the results of direct observation in enterprises undertaken in the subject and the author's experience resulting from the implementation of quality management system.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies