Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Umiędzynarodowienie i innowacyjność przedsiębiorstw a ich usieciowienie – wyniki badań empirycznych

Tytuł:
Umiędzynarodowienie i innowacyjność przedsiębiorstw a ich usieciowienie – wyniki badań empirycznych
Autorzy:
Szymura-Tyc, M.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
przedsiębiorstwo
umiędzynarodowienie
innowacyjność
enterprise
internalisation
innovativeness
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Związki między innowacyjnością i umiędzynarodowieniem przedsiębiorstwa są dość często analizowane i badane. Większość badaczy uzasadnia na gruncie teoretycznym i dowodzi w badaniach empirycznych zarówno o charakterze ilościowym, jak i jakościowym, istnienia pozytywnej współzależności między tymi dwoma zjawiskami. Wiele studiów teoretycznych oraz badań empirycznych potwierdza także istnienie pozytywnego związku między uczestnictwem przedsiębiorstwa w sieciach biznesowych oraz jego innowacyjnością i umiędzynarodowieniem. Dokonany przegląd literatury wskazuje jednak na brak badań empirycznych, które wiązałyby ze sobą wszystkie trzy wymiary działalności przedsiębiorstw jednocześnie, pozwalając na określenie wzajemnych związków między nimi. Niniejsze opracowanie zawiera wyniki badań, w których podjęto próbę wypełnienia tej luki badawczej.
The paper presents results of the empirical research on relationships between internationalisation, innovativeness and networking of firms. The quantitative study is based on empirical data collected by questionnaire interviews conducted in 274 firms in Poland. The research findings support the hypothesis that there are positive correlations between the degrees of internationalisation, innovativeness and networking of firms, measured by composite indices developed by the author. The findings of the research support also the hypothesis that there are different types of firms as the relationship between the above mentioned phenomena are concerned. They show the specific role of networking as a driver of both innovativeness and internationalisation of firms.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies