Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zmiany w strukturze przyczyn i skutków zdarzeń drogowych w województwie śląskim w latach 2007 - 2012

Tytuł:
Zmiany w strukturze przyczyn i skutków zdarzeń drogowych w województwie śląskim w latach 2007 - 2012
Autorzy:
Król, A.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
zdarzenia drogowe
czarny punkt
badania długookresowe
road incidents
black spot
long-term studies
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Prezentowana praca jest częścią badań zmierzających do opracowania metod identyfikacji miejsc szczególnie zagrożonych występowaniem zdarzeń drogowych (czarnych punktów) w sieci transportowej na danym obszarze oraz wskazania innych okoliczności zwiększających zagrożenie. Badania te oparte są na analizie zapisów z kart zdarzeń drogowych z policyjnego Systemu Ewidencji Wypadków i Kolizji. Praca skupia się na zasadniczej trudności przy identyfikacji czarnych punktów – pozyskaniu istotnej statystycznie próbki zdarzeń drogowych związanych z danym miejscem. Zdarzenia drogowe są zdarzeniami losowymi o bardzo małym prawdopodobieństwie zaistnienia, zatem ogólna liczba zdarzeń, które wystąpią w konkretnej lokalizacji jest stosunkowo niewielka. Aby uwzględnić jak największą liczbę zdarzeń należy zatem objąć analizą jak najdłuższy okres. Z drugiej strony wydłużanie czasu rejestracji zdarzeń drogowych niesie istotne niebezpieczeństwo zakłócenia, albo nawet ukrycia badanych efektów przez długoterminowe trendy zmieniające strukturę ruchu drogowego, przyczyny i skutki zdarzeń drogowych. Prezentowane badania dotyczą zdarzeń drogowych w latach 2007 – 2012 (6 lat), a ich wyniki pozwalają sadzić, że choć zaobserwowano pewne wyraźne trendy, to można potraktować ten okres jako stosunkowo jednorodny pod względem relacji przyczyn i skutków zdarzeń drogowych.
This work is a part of the research into methods of identification of the particularly vulnerable localizations in the transportation network (black points) and identification of the other factors that increase risk. These studies are based on the analysis of the road incident cards in the police Accidents and Collisions Registration System. The work focuses on the core difficulty of the black spots identification – obtaining a statistically significant sample of road accidents associated with the place. Traffic incidents are random events with a very low probability of occurrence, so the total number of events that occur in a particular location is relatively small. To take into account so large number of events as possible the research should cover very long period. On the other hand, elongation of the registration time carries a significant risk of the distortion introduction, or even hiding the investigated effects by the long-term trends. Presented study examines traffic incidents in the years 2007 - 2012 (6 years), and the results suggest that although some bold trends were observed, this period can be considered as a relatively homogeneous in terms of the structure of cause and effect of road incidents.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies