Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ways to develop railway sorting yards to handle container trains

The purpose of the study was to identify the most effective strategies for developing railway sorting yards to enhance the efficiency of container train handling. The research problem addressed inefficiencies in current railway sorting yard operations, which impede optimal cargo handling and contribute to delays, higher costs, and environmental concerns. The hypothesis posited that integrating automation, infrastructure modernisation, and green technologies could significantly improve efficiency, accuracy, and sustainability. The study fills a research niche by combining technological advancements, infrastructure updates, and environmental considerations to provide a comprehensive approach to modernising railway logistics. The following research methods were employed: statistical analysis of freight traffic data (2020–2023) across Europe, America, and Asia; evaluation of modern technologies; assessment of infrastructure upgrades; and analysis of environmental and occupational training impacts. As a result, the research found that automation and digitalisation, including automatic traffic management systems and container tracking platforms, substantially increase logistics efficiency by reducing downtime and improving accuracy. Modernisation of tracks, switches, and station expansion addresses the growing traffic volumes, while the adoption of modern cranes and lifts accelerates container handling. Integration with sea and road transport hubs enhances the overall logistics network, and the introduction of green energy and energy-efficient technologies reduces the carbon footprint. Proper personnel training ensures effective implementation and high safety standards. The main conclusion is that a comprehensive and integrated approach to the modernisation of sorting yards is essential for optimising container train logistics, increasing safety, and achieving sustainable development in global railway transport.
Celem badania było zidentyfikowanie najskuteczniejszych strategii rozwoju kolejowych placów sortowniczych w celu zwiększenia wydajności obsługi pociągów kontenerowych. Problem badawczy dotyczył nieefektywności obecnych operacji kolejowych placów sortowniczych, które utrudniają optymalną obsługę ładunków i przyczyniają się do opóźnień, wyższych kosztów i problemów środowiskowych. Hipoteza zakładała, że integracja automatyzacji, modernizacji infrastruktury i zielonych technologii może znacznie poprawić wydajność, dokładność i zrównoważony rozwój. Badanie wypełnia niszę badawczą, łącząc postęp technologiczny, aktualizacje infrastruktury i kwestie środowiskowe, aby zapewnić kompleksowe podejście do modernizacji logistyki kolejowej. Zastosowane metody badawcze: analiza statystyczna danych dotyczących ruchu towarowego (2020–2023) w Europie, Ameryce i Azji; ocena nowoczesnych technologii; ocena modernizacji infrastruktury; oraz analiza wpływu na środowisko i szkolenia zawodowe. W rezultacie badanie wykazało, iż automatyzacja i digitalizacja, w tym automatyczne systemy zarządzania ruchem i platformy śledzenia kontenerów, znacznie zwiększają wydajność logistyki poprzez redukcję przestojów i poprawę dokładności. Modernizacja torów, zwrotnic i rozbudowa stacji rozwiązuje problem rosnącego natężenia ruchu, podczas gdy wprowadzenie nowoczesnych dźwigów i wind przyspiesza obsługę kontenerów. Integracja z węzłami transportu morskiego i drogowego wzmacnia ogólną sieć logistyczną, a wprowadzenie zielonej energii i energooszczędnych technologii zmniejsza ślad węglowy. Odpowiednie szkolenie personelu zapewnia skuteczną realizację i wysokie standardy bezpieczeństwa. Głównym wnioskiem jest to, że kompleksowe i zintegrowane podejście do modernizacji placów sortowniczych jest niezbędne do optymalizacji logistyki pociągów kontenerowych, zwiększenia bezpieczeństwa i osiągnięcia zrównoważonego rozwoju w globalnym transporcie kolejowym.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies