Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Application of fluorescent markers for homogeneity assessment of grain mixtures based on maize content

Tytuł:
Application of fluorescent markers for homogeneity assessment of grain mixtures based on maize content
Autorzy:
Matuszek, D.B.
Wojtkiewicz, K.
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
grain mixture
fluorescent
homogeneity
image analysis
ziarno
jednorodność
analiza obrazu
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents test results for the assessment of the tracer content in a three-component (green peas, sorghum, maize) feed mixture that is based on the fluorescent method. The homogeneity of mixtures was determined on the basis of the maize content (as the key component), which was treated with fluorescent substance: tinopal, rhodamine B, uranine and eosin. The key components were wet-treated with fluorescent substances with different concentrations. Feed components were mixed in a vertical funnel-flow mixer. 10 samples were collected from each mixed batch. Samples were placed in a chamber equipped with UV light and, then, an image recorded as BMP file was generated. The image was analysed by means of the software programme Patan. On the basis of the an alyses conducted, data on the maize content marked with a fluorescent marker were obtained. Additionally, the content of the key component was determined in a conventional =using an analytical scale. Results indicate the possibility of using this method for homogeneity assessment of the three-component grain mixture. From these tests, fluorescent substances that can be applied in the case of maize as a key component, together with their minimum concentrations, were identified: tinopal 0.3%, rhodamine B 0.001%.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017)

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies