Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Charakterystyki napędowe statku śródlądowego po modernizacji układu napędowego

Tytuł:
Charakterystyki napędowe statku śródlądowego po modernizacji układu napędowego
Autorzy:
Kulczyk, J.
Skupień, E.
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
układy napędowe
statki śródlądowe
charakterystyka napędowa statku
inland navigation
propulsion systems
characteristics of ship propulsion systems
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Stosując się do wymogów Unii Europejskiej, należy dążyć do zrównoważonego rozwoju wszystkich gałęzi transportu. Ważna jest również minimalizacja emisji zanieczyszczeń. Z tych powodów optymalizuje się parametry pracy układów napędowych środków transportu tak, aby uzyskać ja najefektywniejsze wykorzystanie paliwa. Optymalizacji dokonuje się na podstawie charakterystyk napędowych. W przypadku wybudowanych już jednostek, pracę układu napędowego optymalizuje się poprzez wyznaczenie najefektywniejszych parametrów pracy, dla istniejących warunków (charakterystyka drogi wodnej, geometria statku). Ważne jest weryfikowanie tych parametrów w przypadku ingerencji w układ napędowy, czyli np. w przypadku wymiany silnika głównego. Punktem wyjściowym dla optymalizowania parametrów pracy układu napędowego statku śródlądowego staje się zatem wyznaczenie charakterystyk napędowych. Referat przedstawia metody ich modelowania i różnice dla dwóch układów napędowych pchacza BIZON III.
European Union countries seek to sustainable development of all modes of transport. The most efficient use of fuels is also important due to minimize the emissions. For these reasons, it is important to optimize the performance of the propulsion systems of transport. Whenever the propulsion system is renovated the calculation must be provided, and the new propulsion system’s characteristics must be given. For already built ships, the work of the propulsion system is being optimized by setting the most effective parameters for the existing conditions (characteristics of the waterway, the geometry of the vessel). The starting point for optimizing the operating parameters of the propulsion system of inland ships, becomes the designation of propulsion system’s characteristics. The paper presents methods of its modeling, checked for push tug BIZON with both: engines Wola Henshel and Volvo Penta.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies