Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kropki, kropki, kropki... potrzebna czy niepotrzebna tradycja w kształceniu studentów I roku w Instytucie Architektury i Urbanistyki PŁ? Spostrzeżenia na okoliczność jubileuszu i nie tylko

Tytuł:
Kropki, kropki, kropki... potrzebna czy niepotrzebna tradycja w kształceniu studentów I roku w Instytucie Architektury i Urbanistyki PŁ? Spostrzeżenia na okoliczność jubileuszu i nie tylko
Autorzy:
Staszewska-Furmanek, A.
Bolanowski, T.
Data publikacji:
2011
Słowa kluczowe:
student
kształcenie
architektura
detal architektoniczny
projektowanie
architektura łódzka
education
architecture
architectural detail
design
Łódź architecture
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Pierwszy styk studenta I roku Instytutu Architektury i Urbanistyki PŁ z przygotowaniem do zawodu odbywa się w ramach przedmiotu wstęp do projektowania architektonicznego, prowadzonego przez Zakład Projektowania Zabudowy Mieszkaniowej i Usługowej. Jednym z kursowych zadań w ramach tego przedmiotu jest opracowanie zatytułowane wybrany detal architektoniczny. Oprócz założonych celów dydaktycznych pozwala ono na zapis tych elementów architektury łódzkiej, których pokazanie ze względu na wartość, charakter i różnorodność, a niejednokrotnie zły stan techniczny jest celowe. Prace są prezentowane na wystawach organizowanych w Instytucie i poza nim. Jednocześnie opracowanie to tworzy tradycję kształcenia studentów 1. roku IAiU PŁ.
The one of several exercises, which is important in exercise profession an architect concerns architectural details of Lodz (period XIX and XIX/XX century). The exercise is composed of several parts: photos, measurements, drawings and plans of chosen detail and composition of chosen elements of detail. Every composition, which is created, forms different image and story about chosen detail in unreal context. Beside its didactic function, this exercise contributes to fix unknown or forgotten details of Lodz architecture on paper. It forms the tradition in education of students during first year of study in our Institute.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies