Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A review of stakeholder dynamics

Stakeholder relationships are a critical part of any businesses success, and should be properly managed to provide the best outcome for the firm during its market lifecycle. Our aim is to emphasize the importance of stakeholders along the firm lifecycle and present cultural dimensions of decision making with an overview of cultural aspects. The paper builds upon on the previous research of authors focusing on the very dynamic High-tech market in Canada. Our main statement is that the role and importance of stakeholders are changing and to show the directions or focus of stakeholders influence changes according to the stages in this market the interactions with, and among stakeholders’ changes remarkably depending on where the firm is in its market evolution or penetration. We also show the importance of stakeholders in the decision making process and analyzing the European market it can be seen that different cultural background even can affect the decisions also in a market with more similar background like Hungary and Germany. Market environment dictates the profile of the stakeholder ecosystem, and this reflects the profile of the marketplace. The relationship is mutually beneficial, or mutually destructive, and proper management is the only way to shift the latter to the former.
Relacje pomiędzy zainteresowanymi stronami są kluczowym elementem sukcesu każdego przedsiębiorstwa i powinny być one odpowiednio zarządzane, aby zapewnić najlepsze rezultaty dla firmy w czasie jej istnienia na rynku. Celem autorów jest podkreślenie znaczenia relacji pomiędzy zainteresowanymi stronami dla funkcjonowania firmy. Relacje te dotyczą aspektów kulturowych podejmowania decyzji. Artykuł bazuje na wcześniejszych badaniach autorów koncentrujących się na bardzo dynamicznym rynku high-tech w Kanadzie. Wskazują oni kierunki lub koncentracje zmian wpływu zainteresowanych stron w zależności od rynku i stopnia jego zaawansowania oraz lokalizacji. Analizując rynek europejski można zauważyć, że różne środowiska kulturowe mogą również wpłynąć na decyzje na rynku o bardziej podobnym tle, jak na Węgrzech czy w Niemczech.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies