Tytuł pozycji:
Bezpieczeństwo zdrowotne studentów w czasie trwania pandemii COVID-19
Głównym celem artykułu jest określenie stopnia zagrożeń bezpieczeństwa zdrowotnego studentów w czasie trwania pandemii COVID-19. Główny problem badawczy brzmi: Jak studenci oceniają własny poziom bezpieczeństwa zdrowotnego w czasie trwania pandemii COVID -19? W artykule wykorzystano dwie metody badań: analizę literatury (metoda teoretyczna) oraz analiza wyników badań (metoda empiryczna). Autor po wstępnych rozważaniach uzasadniających ważność podejmowanych problemów, następnie scharakteryzował pojęcie, uwarunkowania i zagrożenia bezpieczeństwa zdrowotnego oraz omówił wyniki badań dotyczące zagrożeń pandemią COVID-19 wśród studentów. Część końcowa artykułu zawiera podsumowanie i wnioski. Ich treść świadczy o tym, że zajęcia online mają swoje zalety, ale zdecydowanie przeważa negatywny osąd. Minusem jest ograniczona do minimum rola kontaktów społecznych. Studenci się nie znają, nie nawiązują przyjaźni, nie integrują się po zajęciach. Są przemęczeni i wypaleni, a monotonia dnia wywołuje silne napięcia i stresy.
The main aim of the article is to determine the degree of threats to the health safety of students during the COVID-19 pandemic. The main research problem is: How do students rate their own health safety during the COVID -19 pandemic? The article uses two research methods: literature analysis (theoretical method) and analysis of research results (empirical method). The author, after preliminary considerations justifying the importance of the undertaken problems, then characterized the concept, conditions and threats to health security, and discussed the results of research on the risks of the COVID-19 pandemic among students. The final part of the article contains a summary and conclusions. Their content proves that online classes have their advantages, but negative judgment definitely prevails. The downside is that the role of social contacts is kept to a minimum. Students do not know each other, do not make friends, do not integrate after classes. They are exhausted and burned out, and the monotony of the day causes strong tension and stress.