Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Mobile sightseeing applications: the example of Mazowieckie Rezerwaty Przyrody

Tytuł:
Mobile sightseeing applications: the example of Mazowieckie Rezerwaty Przyrody
Autorzy:
Manczak, Iryna
Bajak, Maria
Data publikacji:
2021
Słowa kluczowe:
mobile technology
mobile application
tourism
innovation in tourism
Mazowieckie Rezerwaty Przyrody
technologie mobilne
aplikacje mobilne
turystyka
innowacje
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Purpose: The aim of this article is to assess the functionalities offered by the selected mobile sightseeing guide application. The subject of the consideration is the Mazowieckie Rezerwaty Przyrody application. Design/methodology/approach: The article uses the case study method. The evaluation of the functionalities of the Mazowieckie Rezerwaty Przyrody (Mazovian Nature Reserves) application was made on the basis of the point method. This method has been modified for the needs of this research. Findings: (mandatory) Based on the results of the analysis it was found that the functionalities of the Mazowieckie Rezerwaty Przyrody application are mainly information tools useful for people interested in learning about protected areas located in the Mazowieckie Voivodeship. The researched mobile application can also meet various expectations of tourism participants, and it has been designed with the realization of educational tasks through entertainment in mind. Research limitations/implications: (if applicable) The article contains a preliminary study. In the future it is planned to conduct additional quantitative and qualitative research. The study will help to perform a comprehensive analysis of the application being discussed. Practical implications: (if applicable) Conclusions from the discussion can be an inspiration for creating a strategy of promotion of the analyzed mobile application, as well as activities related to improving its functionalities. Social implications: The research conclusions may encourage institutions managing touristic areas to create more complex mobile solutions supporting sightseeing tourism. This solution should offer visitors access to additional information that will enable them to improve their knowledge of tourism and sightseeing. Originality/value: The article uses the example from business practice. This is one of the earliest studies investigating the Mazowieckie Rezerwaty Przyrody application.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies