Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena współczynników dynamicznych kolejowego mostu łukowego

W wieku XX i na początku wieku XIX dynamiczny charakter obciążenia kolejowego uwzględniano za pomocą analiz quasi-statycznych wykorzystujących tzw. współczynniki dynamiczne. Według PN-EN dynamiczną naturę obciążenia uwzględnia się z wykorzystaniem pociągów modelowych poruszających się z ustalonymi prędkościami, z wykorzystaniem analizy dynamicznej odpowiedzi konstrukcji. Przedstawiono porównawczą analizę współczynników dynamicznych przyjmowanych na podstawie norm i zaleceń z lat 1954-2010 oraz według eurokodów. Rozważania dotyczą pierwszego wybudowanego w Polsce (1959 r.) kolejowego mostu łukowego z betonu sprężonego.
Today’s rules on the issue of railway bridges in recognition of the dynamic nature of the load trains refer to the applicable standards PN-EN. Throughout the twentieth century and the early nineteenth dynamic nature of the load station taken into account by using quasi-static analysis using the so-called dynamic factors. According to PN-EN dynamic nature of the load are taken into account using a model train traveling at speeds determined by analysis of the dynamic response of the structure. The paper presents comparative analysis of dynamic coefficients adopted on the basis of standards and guidelines for the years 1954÷2010 and based on Eurocodes. The observations concern the first built in Poland (1959) railway arch bridge of prestressed concrete.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies