Tytuł pozycji:
Energy efficiency maximization of the fifth generation (5G) mobile networks in high speed trains
This paper presents an optimized algorithm to enhance energy efficiency in 5th generation mobile networks, specifically in high-speed train environments. It targets users accessing in-train access points and 5G macro cells, optimizing bit rate, power usage, and interference mitigation. Through dual decomposition techniques, it significantly improves energy efficiency, particularly with dynamic power allocation. This research offers crucial insights for efficient mobile network deployments in dynamic settings like high-speed trains.
W artykule przedstawiono zoptymalizowany algorytm zwiększający efektywność energetyczną sieci mobilnych piątej generacji, szczególnie w środowiskach pociągów dużych prędkości. Jest skierowany do użytkowników uzyskujących dostęp do punktów dostępu w pociągu i makrokomórek 5G, optymalizując przepływność, zużycie energii i łagodząc zakłócenia. Dzięki technikom podwójnego rozkładu znacznie poprawia efektywność energetyczną, szczególnie przy dynamicznej alokacji mocy. Badanie to dostarcza kluczowych informacji na temat wydajnych wdrożeń sieci mobilnych w dynamicznych warunkach, takich jak pociągi dużych prędkości.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2025).