Tytuł pozycji:
Theoretical analysis of determining the thermal efficiency in engine with Atkinson cycle
In this work, the thermal efficiency in an engine with the Atkinson cycle was determined. The authorsof the work showed a significant increase in the overall efficiency of the engine operating according to the Atkinson cycle in relation to the engine working according to the Otto, Diesel and Sabathe cycles. The article presents the results of simulation studies on the efficiency of an internal combustion engine operating according to the Atkinson cycle and comparative cycles: Otto, Diesel, and Sabathe. The simulation tests were carried out taking into account the type of the theoretical working factor ofthe thermal cycles. The work has determined the degree of isobaric volume change in the Atkinson cycle and its influence on the theoretical efficiency of the cycle.
W niniejszym artykule dokonano teoretycznej analizy wyznaczania sprawności ogólnej silnika cieplnego pracującego według obiegu Atkinsona. Autorzy pracy wykazali wystąpienie znaczącego wzrostu sprawności ogólnej silnika pracującego według obiegu Atkinsona w stosunku do silnika pracującego według obiegów Otto, Diesla i Sabathe’a. W artykule przedstawione zostały wyniki badań symulacyjnych dotyczących sprawności silnika spalinowego pracującego według obiegu Atkinsona oraz porównawczo obiegów: Otta, Diesla i Sabathe. Badania symulacyjne przeprowadzone zostały w uwzględnieniem rodzaju czynnika roboczego teoretycznego obiegu cieplnego. W pracy został wyznaczony stopień izobarycznej zmiany objętości w obiegu Atkinsona oraz jego wpływ na sprawność teoretyczną obiegu.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2019).