Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza porównawcza wydajności relacyjnej bazy danych i środowiska Hadoop w kontekście analitycznego przetwarzania danych

Tytuł:
Analiza porównawcza wydajności relacyjnej bazy danych i środowiska Hadoop w kontekście analitycznego przetwarzania danych
Autorzy:
Zadrąg, Michał
Data publikacji:
2023
Słowa kluczowe:
Apache Hadoop
SQL Server
relacyjna baza danych
OLAP
relational database
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł przedstawia szczegółową analizę porównawczą wydajności relacyjnej bazy danych Microsoft SQL Server i środowiska Apache Hadoop w kontekście analitycznego przetwarzania danych. Badanie zostało przeprowadzone poprzez wykonanie kilkunastu scenariuszy badawczych, w których zastosowano różne zapytania na zbiorach danych o zróżnicowanej wielkości.Dla każdego scenariusza badawczego porównywano średni czas wykonania zapytania na różnych zbiorach danych.Na podstawie otrzymanych wyników stwierdzono, że średni czas wykonania zapytań z przedstawionych scenariuszy jest znacznie krótszy w MS SQL Server niż w Apache Hadoop.
The article presents a detailed comparative analysis of the performance of a Microsoft SQL Server relational database and an Apache Hadoop environment in the context of analytical data processing. The study was carried out by execut-ing more than a dozen research scenarios with different queries on datasets of varying sizes. For each research scenario, the average query execution time on different datasets was compared. Based on the results, it was found that the average execution time of queries from the presented scenarios is significantly shorter in MS SQL Server than in Apache Ha-doop.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies