Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badania kolejowego mostu łukowego o największej rozpiętości w Polsce

W artykule przedstawiono badania odbiorowe zrealizowane na nowo wybudowanym dwutorowym moście kolejowym nad rzeką Martwa Wisła w ciągu linii 226 do Portu Gdańsk. Obecnie, w swojej klasie, jest to obiekt o największej rozpiętości przęsła w Polsce (Lt = 124 m). Układ nośny, zaprojektowany na obciążenie k + 2, tworzą trzy łuki bezprzegubowe ze ściągiem, z podwieszoną do nich za pomocą cięgien ortotropową konstrukcją pomostu. Podczas badań statycznych wykorzystano balast złożony z 6 lokomotyw o masie 116 ÷ 120 t, realizując 6 schematów ustawienia. Zakres badań obejmował pomiar przemieszczeń pomostu i łuków, odkształceń/naprężeń pomostu, siły w wybranych wieszakach oraz osiadania podpór. W próbach dynamicznych tabor kolejowy przemieszczał się po moście z prędkością 10 ÷ 80 km/h. Rejestrowano zmianę w czasie (ewolucję) przemieszczeń, odkształceń/naprężeń i przyspieszeń w punktach pomiarowych zlokalizowanych na pomoście oraz na łukach. Testy zakończyły się pozytywnym wynikiem, umożliwiającym przekazanie obiektu do eksploatacji w warunkach zgodnych z założeniami projektowymi.
This paper describes the tests carried out on a twintrack railway bridge that is located along line 226 to the Port of Gdańsk over Dead Vistula river. This structure has the longest bridge span of that type in Poland (Lt = 124 m). The load bearing structure is designed for load k + 2. It consists of three arches without hinges with a tie-beams. The orthotropic steel deck is suspended to the arches by hangers. During static tests ballast consisted of a set of 6 locomotives weighing from 116 to 120 t. The 6 static schemes of load settings were realized. The scope of the research included the displacement measurements of the deck and arches, strains/stresses of the deck, force in several hangers and supports settlement. In the dynamic tests the locomotive moved along the bridge with speeds from 10 to 80 km/h. The displacements, strains/stresses and accelerations of the deck and arches were recorded. The tests ended with a positive result and the object could be put into operation in accordance with the design assumptions.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies