Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Performance analysis of working with relational and non-relational databases in Java applications

Tytuł:
Performance analysis of working with relational and non-relational databases in Java applications
Autorzy:
Caban, Krzysztof
Czuchryta, Paweł
Pańczyk, Beata
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
Spring Framework
Java
performance
database drivers
wydajność
sterowniki bazodanowe
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents a performance analysis of connections to both relational and non-relational databases, critical components of the functionality of modern web applications. The study is concerned with evaluating the advantages of manually integrated database drivers compared to the comprehensive Spring Data module. In addition, the impact of the Spring Framework on the performance of drivers responsible for database connections was investigated. Based on the results obtained, there are performance benefits for CRUD operations when adding drivers manually and using the Spring Framework for JDBC and MongoDB drivers.
Artykuł przedstawia analizę wydajności połączeń zarówno z relacyjnymi, jak i nierelacyjnymi bazami danych, krytycznymi komponentami funkcjonalności współczesnych aplikacji internetowych. Badanie dotyczy oceny zalet ręcznie zintegrowanych sterowników baz danych w porównaniu do kompleksowego modułu Spring Data. Ponadto zbadano wpływ Spring Framework na wydajność sterowników odpowiedzialnych za połączenia z bazami danych. Na podstawie uzyskanych wyników stwierdzono, że istnieją korzyści w zakresie wydajności dla operacji CRUD w przypadku ręcznego dodawania sterowników i korzystania ze Spring Framework dla sterowników JDBC i MongoDB.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies