Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nowe wyzwania wobec analiz modelowych w świetle zmian demograficznych, przestrzennych i ekonomicznych w Polsce po roku 2000

Tytuł:
Nowe wyzwania wobec analiz modelowych w świetle zmian demograficznych, przestrzennych i ekonomicznych w Polsce po roku 2000
Autorzy:
Fiedberg, J.
Data publikacji:
2010
Słowa kluczowe:
modelowanie podróży
prognozy demograficzne
travel modelling
demographic forecasts
Język:
polski
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zmiany demograficzne i przestrzenne, polegające głównie na „starzeniu się” społeczeństwa z jednej strony, oraz zmianach rozmieszczenia potencjału demograficznego z drugiej, nakazują weryfikację podejścia do badań i modelowania ruchu w dużych miastach. Dodatkowo, co naturalne, zachodzące nowe zjawiska ekonomiczne, skutkujące zmianami mobilności, objawiające się głównie zmianami ruchliwości. W efekcie rośnie ogólna ruchliwość, ale także chodzi o zmiany proporcji miedzy podróżami związanymi z różnymi motywacjami, zmianami rozkładów przestrzennych ruchu na skutek „wynoszenia się” mieszkańców z miast. W efekcie, przez inne niż dotychczas rozwarstwienie podróży, musimy uwzględnić zjawiska, których nie badamy w ramach rutynowych metodologii KBR, żeby uzyskać dane do kalibracji modeli ruchu. Artykuł proponuje stosowne nowe podejście do badań i modelowania ruchu, odzwierciedlające te zjawiska.
The demographic and spatial changes relying mainly on the one hand on society older and older and the changes of the demographic potential location and on the other hand such changes impose verification of the approach to research and traffic modeling in cities. In addition, the new economic events resulting in mobility changes and observed mainly as transportation activity. As a result the total activity grows, but the essence of the matter is also in proportions between travels of various motivations and in changes of traffic spatial distributions because of inhabitants’ movement off the city. As a result the travel lamination is other than previously but the events not recorded according to routine methodology of comprehensive transportation studies should be included to obtain data for traffic model calibration. The new approach to research and traffic modelling reflecting those events has been presented in the paper.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies