Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Model numeryczny układu napędowego autobusu miejskiego zasilanego z dwóch źródeł energii elektrycznej. Modele matematyczne głównych podzespołów. Cz. 2

Tytuł:
Model numeryczny układu napędowego autobusu miejskiego zasilanego z dwóch źródeł energii elektrycznej. Modele matematyczne głównych podzespołów. Cz. 2
Autorzy:
Maciejczyk, A.
Pawelski, Z.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
autobus miejski
napęd elektryczny
prototyp układu napędowego
źródło energii elektrycznej
cyfrowy model układu napędowego
model matematyczny
układ napędowy
podzespoły
city bus
electric drive
prototype of bus drive system
electricity source
digital drive model
mathematical model
drive system
main components
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł jest kontynuacją prac związanych z prototypem autobusu miejskiego o napędzie elektrycznym oraz prototypowym układem napędowym. Na potrzeby prototypowego układu napędowego opracowano jego model numeryczny. Przyjęto koncepcję zasilania układu napędowego z dwóch źródeł energii. Energia do zasilania autobusu pobierana jest z baterii akumulatorów i superkondensatorów. W oparciu o model cyfrowy układu napędowego dokonano symulacji pracy systemu zgodnie z przyjętym „trapezowym” cyklem pracy. W niniejszej publikacji omówiono modele matematyczne kolejnych elementów układu napędowego: model superkondensatora oraz silnika elektrycznego, na podstawie których opracowane zostały ich modele numeryczne.
This article is a continuation of the work related to the city bus prototype with electric drive and drive system prototype. For the purposes of the drive system prototype developed the numerical model. Adopted the concept of a power drive system with two energy sources. Energy to power the bus is taken from the batteries and supercapacitors. Based on the digital model of drive system was made a simulation in accordance with the adopted "trapezoidal" work cycle. This publication discusses the following mathematical models of drive system elements: models of supercapacitor and electric motor, based on which numerical models have been developed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies