Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Conceptualisation of using technical debt to measure the innovation level of new product – selected issues

Tytuł:
Conceptualisation of using technical debt to measure the innovation level of new product – selected issues
Autorzy:
Paweł, Filipowicz
Data publikacji:
2021
Słowa kluczowe:
technical debt
innovativeness
new technology based product value
use function
dług techniczny
innowacyjność
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Purpose: Conceptualisation of the technical debt use as the new product innovativeness measure. Design/methodology/approach: This paper adopts the J. Highsmith perspective on the technical debt as the essential of agile project management. The presented customer centered perspective of product value allows to use the technical debt as base for the new product innovativeness parametrization. The presented approach is possible also with the behavioral conception of innovativeness being directly associated with the subjective customer perception and works to build theory accordingly. The research is entirely theoretical and uses two points of reference. The first was used to explore the possible use of the technical debt as innovativeness measure through the use of user function. The second, consisting of presentation the possible modification of F. Sgobbi value model as the management tool for analyzing the value of new technology based product. Findings: The Concept of technical debt use as the measure of technology value is presented. Research limitations/implications: Future research sugestions will concerne the discretization of presented concept. Practical implications: The Presented conception may became the an interestning base for analyse and assesement of innovatives products and also in this way it can be used for new management tool designing, particulary in the domain of value based management process. Originality/value: Elaboration and operationalization of new technology based products model development with application of technology life cycle.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies