Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Creating awareness and implementing Blooms taxonomy in teaching pedagogy-with special reference to higher education

Tytuł:
Creating awareness and implementing Blooms taxonomy in teaching pedagogy-with special reference to higher education
Autorzy:
Agarwal, Shivani
Solanki, Vijender Kumar
Data publikacji:
2022
Słowa kluczowe:
Blooms taxonomy
higher education
learning
constructive alignment.
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main objective of this study is to design a questionnaire which helps to measure the constructive alignment of Blooms taxonomy as per the six level of cognition. To achieve the objective, questionnaire was designed. This questionnaire will be helpful in ascertaining the present level of respondent as per the blooms taxonomy so that corrective actions could be taken to optimize learning outcomes. In Indian higher education, especially in Tier 2 and Tier 3 colleges are more heavily biased towards lower order thinking skills. With this questionnaire, current standing of the respondent can be measured and progression to higher order thinking skills can be facilitated at the end of the trainer/educator, hence bridging the gap between academia and industry.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr SONP/SP/546092/2022 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2024).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies