Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Influence of malfunctions of selected bus subsystems on bus transportation safety

Tytuł:
Influence of malfunctions of selected bus subsystems on bus transportation safety
Autorzy:
Bojar, P.
Woropay, M.
Migawa, K.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
safety
undesirable event
transport system
bezpieczeństwo
zdarzenie niepożądane
system transportowy
Język:
angielski
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article introduces division of transport systems into land transport systems (road and rail) as well as land and water transport systems (inland and sea), depending on the type of environment in which these systems carry out their tasks. Such systems comprise the class of social engineering systems of the Man – Technological Object – Environment (M – TO – E) type. Such systems are influenced by forcing factors, leading to changes in their condition. Such factors may be divided into operational, external and anthropotechnical and they cause the degradation of the system on various levels, including a decrease of the degree of its safety. The article attempts to evaluate the safety of the operation of transport systems on the basis of the evaluation of the safety of the transport process carried out over a defined time interval Δt. The evaluation of the safety of the implemented transport process was prepared on the basis of a set of calculated index values determined depending on the type of transport.
W pracy dokonano klasyfikacji systemów transportowych na systemy: transportu lądowego (drogowego i kolejowego), transportu powietrznego i wodnego (śródlądowego i morskiego), w zależności od rodzaju otoczenia, w którym systemy te realizują swoje zadania. Systemy te należą do klasy systemów socjotechnicznych typu Człowiek – Obiekt Techniczny – Otoczenie, . Na systemy te oddziaływają czynniki wymuszające powodujące zmiany ich stanów. Czynniki te można podzielić na: robocze, zewnętrzne i antropotechniczne, które w różnym stopniu oddziaływają na system i w różny sposób wpływają na jego degradację, powodującą obniżenie poziomu bezpieczeństwa jego działania. W pracy podjęto próbę wpływ uszkodzeń wybranych podsystemów autobusów na bezpieczeństwo realizowanych przewozów

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies