Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ wielkości ładunku bocznego na zachowanie się pojazdu

Tytuł:
Wpływ wielkości ładunku bocznego na zachowanie się pojazdu
Autorzy:
Barnat, W.
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
wybuch
IED
pojazd wojskowy
oddziaływanie na bok
ładunek duży
explosion
IEDs
military vehicle
impact on the side
large charge
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Problematyka odporności udarowej pojazdów opisywana w wielu artykułach i dokumentach standaryzacyjnych dotyczy głównie małych wielkości ładunków wybuchowych. W przypadku dużych ładunków o wielkości od 25 do 1000 kg literatura tematu jest bardzo uboga. Praktycznie przy masie ładunku TNT ponad 100 kg poziom ochrony pojazdu nie ma większego znaczenia. Energia wydzielana przez 100 kg ładunek jest w stanie wywrócić, a nawet unieść w górę pojazd ważący 60 t (rys. 1). W pracy przedstawiono wpływ wielkości dużego ładunku na sposób zachowania się pojazdu specjalnego. Ukazano wyniki analizy numerycznej układu mechanicznego pojazd – wybuch opisanego poprzez obszar Eulera i elementy Lagrange’a. Interakcje pomiędzy pojazdem a ładunkiem uzyskano dzięki sprzężeniu ogólnemu. Przedstawiono wyniki obliczeń numerycznych dla elementów struktury nośnej wozu bojowego obciążonej udarem wygenerowanym wybuchem dużych ładunków wybuchowych umieszczonych z boku w odległości 5 m od burty pojazdu na wysokości 1 m przy uwzględnieniu zjawisk zachodzących podczas odbicia fali od podłoża.
Problems impact resistance of vehicles is described in many articles and documents standardization mainly concerns small size of explosives. For large loads ranging in size from 25 to 1000 kg, literature theme is very poor. Practically the load weight over 100 kg of TNT level of vehicle does not matter. The energy emitted by a 100 kg load is able to overturn or even lift up a vehicle weighing up to 60 t. The effect size of a large load on the behavior of the special-purpose vehicle. The paper presented the results of numerical analysis of the mechanical vehicle-blast area described by Euler and Lagrange elements.Additional material study of an armour steel was conducted in Department Of Mechanics And Applied Computer Science, Military University of Technology, in order to obtain suitable material.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies