Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza preferencji konsumentów kawy odnośnie stopnia jej prażenia

Tytuł:
Analiza preferencji konsumentów kawy odnośnie stopnia jej prażenia
Autorzy:
Gątarska, Anna
Klepacka, Joanna Maria
Data publikacji:
2023
Słowa kluczowe:
kawa
prażenie
preferencje konsumenckie
cechy organoleptyczne
coffee
roasting
consumer preferences
organoleptic features
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Preferencje konsumenckie to jeden z głównych, a czasami jedyny czynnik podejmowania decyzji przy wyborze produktów spożywczych. Celem pracy było określenie preferencji konsumenckich studentów odnośnie spożycia kawy o różnym stopniu prażenia. Praca jest kontynuacją badań dotyczących określenia wpływu parametrów palenia kawy na cechy sensoryczne jej naparów. Wyniki badań wskazują, że zarówno kawa mielona, jak i rozpuszczalna ma swoich zwolennikow wśród studentów, a przygotowują ją zazwyczaj poprzez zalanie gorącą wodą. Większość respondentów deklaruje preferowanie naparów kawowych (szczególnie z dodatkiem mleka i/lub cukru) z surowca średnio prażonego, co niewątpliwie wpływa na odczuwane cechy organoleptyczne. Określona w pracy niska pożądalność naparów sporządzonych z nasion kawy jasno palonej wynika prawdopodobnie z dość mocno wyczuwalnych w niej nut kwaśnych, które zanikają w miarę zintensyfikowania parametrów prażenia.
Consumer preferences are one of the main, and sometimes the only, decision-making factor when choosing food products . The aim of the study was to determine consumer preferences among students regarding the consumption of coffee with different degrees of roasting. This paper is a continuation of our team’s research on determining the effect of coffee roasting on the sensory characteristics of its infusions. The research results indicate that both ground and instant coffee have their supporters among students, and they usually prepare it by pouring hot water over it. Most of the respondents declare a preference for coffee infusions made of medium roasted raw material, especially with the addition of milk and/or sugar, which undoubtedly affects the perceived organoleptic characteristics. The low desirability of infusions made of lightly roasted coffee seeds, as defined in this study, is probably due to the rather strongly perceptible sour notes, which disappear as the roasting parameters intensify.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr SONP/SP/546092/2022 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2024).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies