Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Problemy związane z budową bezwładnika jako inercyjnego akumulatora energii

Tytuł:
Problemy związane z budową bezwładnika jako inercyjnego akumulatora energii
Autorzy:
Krakowiak, I.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
akumulator energii
bezwładnik kompozytowy
akumulator inercyjny
flywheel
energy accumulation
propulsion system
HEV
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono główne problemy związane z wykonaniem konstrukcji kompozytowego bezwładnika jako inercyjnego akumulatora energii. W projekcie uwzględniono analizy energetyczne umożliwiające uzyskanie odpowiedniego kompromisu pomiędzy kryteriami doboru. Budowa prototypu ukazała wiele niedoskonałości, ale w sposób jednoznaczny wskazała możliwości nowej metody wykonania inercyjnego akumulatora energii. Właściwy dobór wpływa na wykonanie odpowiedniej konstrukcji i zastosowanie bezwładnika w napędzie wieloźródłowym pojazdu lub maszyny. Konstrukcja akumulatora inercyjnego w wieloźródłowym układzie napędowym powinna stabilizować pracę pierwotnego źródła mocy, czyli pośrednio zapewnić ograniczenie prądu baterii, podwyższyć sprawności hamowania odzyskowego, zwiększyć zasięg jazdy pojazdu. Podstawowym ograniczeniem mobilnego zastosowania akumulatora energii jest prędkość kątowa, dlatego też konieczne jest zastosowanie odpowiednio wykonanej obudowy zapewniającej prawidłową i bezpieczną eksploatację maszyn lub pojazdów.
This paper is dedicated to people, who are interested in HEV propulsion systems. The paper presents the main of problems of building construction flywheel of composite, which works how accumulator of energy. In the case there have done energetic analyses for the energy accumulation system, that results in elaboration of selection criteria of such a system for design propulsion systems. The first limitation is the mass of flywheel. It should be low as possible. The second limitation is the its economics. It should have a low power losses as possible. Booth of those has great influence on the configuration and construction of drive system and its components. Applying of flywheel is justify when performance of two source drive are better then pure electric drive. Especially in point of SOC alteration which correspond to travel range. Basically, that is limited by the same condition as battery. The basic energetic parameters of flywheel are torque of inertia and angular speed of operation. We must remember about housing of flywheel because safety is very important.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies