Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Implementation of a DSP- TMS320F28335 based state feedback with optimal design of PI controller for a speed of BLDC motor by ant colony optimization

Tytuł:
Implementation of a DSP- TMS320F28335 based state feedback with optimal design of PI controller for a speed of BLDC motor by ant colony optimization
Autorzy:
Wongkhead, Sompod
Tunyasrirut, Satean
Data publikacji:
2021
Słowa kluczowe:
BLDC motor
PI controller
ant colony optimization
silnik BLDC
kontroler PI
optymalizacja kolonii mrówek
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
This paper presents the design for control system and Implementation of a DSP TMS320F28335 Based State Feedback with Optimal Design of PI Controller for control Speed of BLDC Motor by genetic algorithm (GA), particle swarm optimization (PSO) and Ant Colony Optimization (ACO) for comparison the control Speed of BLDC Motor System. The experimental results show that Optimal Design of PI controller is the ACO controller, was able to control speed of BLDC motor. In load and non-load condition, control system can maintain the level of speed in steady state. According to the responses of the reference signal, this can be concluded that controlling speed round using an ACO controller is highly effective in controlling the speed of BLDC motor.
W artykule przedstawiono projekt systemu sterowania i implementację DSP TMS320F28335 opartego na sprzężeniu zwrotnym z optymalnym kontrolerem PI do sterowania prędkością silnika BLDC za pomocą algorytmu genetycznego (GA), optymalizacji roju cząstek (PSO) i optymalizacji kolonii mrówek (ACO) dla Porównanie kontroli prędkości systemu silnika BLDC. Wyniki eksperymentalne pokazują, że optymalną konstrukcją kontrolera PI jest kontroler ACO, który był w stanie kontrolować prędkość silnika BLDC. W warunkach obciążenia i bez obciążenia układ sterowania może utrzymać poziom prędkości w stanie ustalonym. Zgodnie z odpowiedziami sygnału odniesienia można stwierdzić, że sterowanie prędkością obrotową za pomocą kontrolera ACO jest wysoce skuteczne w sterowaniu prędkością silnika BLDC.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa Nr 461252 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2021).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies