Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena zachowania zmęczeniowego podbudów drogowych z odpadu ze wzbogacania rudy żelaznej lub ze żwiru, stabilizowanych cementem

Tytuł:
Ocena zachowania zmęczeniowego podbudów drogowych z odpadu ze wzbogacania rudy żelaznej lub ze żwiru, stabilizowanych cementem
Autorzy:
Pan, B.
Shi, H.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
droga
podbudowa drogowa
wykorzystanie odpadów
ruda żelaza
wzbogacanie
żwir
mieszanka kruszyw
stabilizacja cementem
wytrzymałość zmęczeniowa
road
road base layer
waste utilization
iron ore
enrichment
gravel
aggregate mix
stabilization with cement
fatigue performance
Język:
polski
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przeprowadzono badania laboratoryjne w celu oceny przydatności odpadowego granulatu ze wzbogacania rudy żelaznej, jako stabilizowanego cementem kruszywa do wykonywania podbudów drogowych. Zastosowano rozkład Weibulla do przeprowadzenia analizy regresyjnej i opracowania modelu do oceny zachowania się zmęczeniowego tego materiału, w warunkach laboratoryjnych. Uzyskane wyniki porównano z właściwościami podbudów wykonanych ze żwiru, także stabilizowanego cementem. Uzyskane wyniki wykazują, że trwałość zmęczeniowa podbudowy wykonanej z granulatu rudy żelaznej jest gorsza niż podbudowy ze żwiru, przy tym samym poziomie obciążenia. Jednak rozrzut wyników dotyczących trwałości zmęczeniowej maleje gdy stosunek obciążenia do wytrzymałości wośnie. Uzyskane wyniki stanowią podstawę teoretyczną do stosowania odpadowego granulatu rudy żelaznej w wykonywaniu podbudów drogowych.
The laboratory experiments was conducted to characterize the fatigue performance of iron-ore tailings aggregate, stabilized with cement. The Weibull distribution function was adopted to assist the regression analysis and establish the predicted fatigue life model, under laboratory conditions. Furthermore, the comparison was made between the assessed fatigue life and natural gravel stabilized with cement. The results have shown that the fatigue life of iron-ore tailings aggregate stabilized with cement is lower than the fatigue life of natural gravel, also stabilized with cement, at the same stress ratio level. However, the discrepancy in the fatigue life decreases as the stress ratio increases. The results provide theoretical support for the application of cement-stabilized, iron-ore tailings aggregate in the pavement engineering.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies