Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Emisja dwutlenku węgla z pojazdów z różnymi układami napędowymi w rzeczywistych warunkach eksploatacji

Tytuł:
Emisja dwutlenku węgla z pojazdów z różnymi układami napędowymi w rzeczywistych warunkach eksploatacji
Autorzy:
Merkisz, J.
Data publikacji:
2010
Słowa kluczowe:
pojazd samochodowy
silnik spalinowy
układ napędowy
emisja
dwutlenek węgla
eksploatacja
vehicle
engine
powertrain
emission
carbon dioxide
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Konieczność ograniczania emisji dwutlenku węgla/zużycia paliwa wymusza poszukiwanie nowych rozwiązań źródeł napędu pojazdów samochodowych. Według zgodnych opinii ekspertów, tłokowe silniki spalinowe jeszcze przez wiele lat będą głównym źródłem napędu wykorzystywanym w transporcie drogowym. Intensywny rozwój silników spalinowych jest ukierunkowany głównie na zmniejszenie ich negatywnego oddziaływania na środowisko naturalne. Ponadto, od kilku lat, obserwowany jest rozwój nowych koncepcji układów napędowych, w których silnik spalinowy stanowi główny element. Przykładem są hybrydowe układy napędowe, które coraz częściej są spotykane, głównie w samochodach osobowych. W artykule przedstawiono wyniki badań emisji dwutlenku węgla z samochodów osobowych z czterema różnymi układami napędowymi: silnikiem ZI, silnikiem ZS, hybrydowym układem napędowym (silnik spalinowy ZI) i systemem start-stop (silnik ZS). Badania wykonano w rzeczywistych warunkach eksploatacji, podczas ruchu drogowego (jazda w ruchu miejskim). Przedstawiono analizę porównawczą uzyskanych wyniki badań dla pojazdów z poszczególnymi źródłami napędu. Do pomiarów tych wykorzystano mobilny analizator spalin SEMTECH DS firmy SENSORS. Jest to analizator, który umożliwia badanie stężeń związków szkodliwych spalin on-line podczas jazdy samochodem w rzeczywistych warunkach drogowych.
The need to reduce the emission of carbon dioxide/fuel consumption forces the engineers to seek new powertrain related solutions. According to joint expert opinions, piston combustion engines will remain, for many years to come, a dominant source of propulsion in road transport. A rapid development of combustion engines is aimed chiefly at the reduction of its impact on the natural environment. Besides, for some time now, a development of a new concept of powertrain has been observed. In this concept the combustion engine is the main component. An example of the above could be a hybrid systems more and more often used in passenger vehicles. The paper presents the results of the carbon dioxide emission tests from passenger vehicles fitted with four different powertrains: petrol engine, diesel engine, hybrid (based on petrol engine) and a start-stop system (based on diesel engine). The tests were performed under real traffic conditions (urban traffic). In the paper thee authors presented a comparative analysis of the results obtained for vehicles fitted with the said powertrains. For the purpose of tests, a portable analyzer SEMTECH DS. by SENSORS was used. This analyzer allows an on-line measurement of the exhaust components concentrations under real operating conditions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies