Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zintegrowany system ostrzegania kierujących przed zagrożeniami meteorologicznymi

Tytuł:
Zintegrowany system ostrzegania kierujących przed zagrożeniami meteorologicznymi
Autorzy:
Ryguła, A.
Konior, A.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
zintegrowany system ostrzegania kierowców
zagrożenie atmosferyczne
ruch drogowy
model FASST
warning system
weather hazard
traffic network
FASST model
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono koncepcję zintegrowanego systemu ostrzegania kierujących przed zagrożeniami atmosferycznymi w ruchu drogowym. Autorzy skupili swoją uwagę na czterech zasadniczych stanach niebezpiecznych: mgła, śliska nawierzchni, gołoledź oraz silny wiatr. Zakres pracy obejmuje opis systemów akwizycji danych meteorologicznych, sformułowanie metodologii oceny stanów niebezpiecznych oraz charakterystykę możliwych do zastosowania metod i narzędzi do informowania kierujących o wykrytych zagrożeniach. Istotnym elementem pracy jest propozycja wykorzystania modelu FASST jako narzędzia do prognozowania temperatury nawierzchni. Połącznie możliwości oceny aktualnej sytuacji pogodowej z krótkoterminowa predykcją stanu nawierzchni umożliwia zwiększenie efektywności oraz skuteczności systemów osłony pogodowej. W ramach pracy dokonano również analizy danych z istniejących systemów osłony meteorologicznej.
In the article presented the concept of drivers warning system about weather hazards occurring in traffic network. The authors focused their attention on four main weather states: fog, slippery roads, black ice and strong wind. The scope of the work includes the description of the road meteorological data acquisition systems, the methodology formulation of unsafe conditions evaluation and the characteristics of the applicable methods and tools which can be used to inform drivers about the detected threats. An important element of presented paper is the proposal of using FASST model as a tool for predicting surface temperature. Linking the ability of assessing the current situation and short-term surface conditions prediction can increase the effectiveness and efficiency of the weather protection systems. As part of the work, as an example, data from existing meteorological systems were analyzed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies