Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Tram track stiffness measurement based on the vision method

Tytuł:
Tram track stiffness measurement based on the vision method
Autorzy:
Koziak, Seweryn
Melnik, Rafał
Firlik, Bartosz
Data publikacji:
2019
Słowa kluczowe:
tram track
vertical stiffeners
high speed camera
tor tramwajowy
sztywność pionowa
szybka kamera
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
One of the main parameters characterizing properties of railway track is vertical stiffness. Provision of its appropriate value is crucial from the point of view of dynamic interactions occurring in a wheel-rail contact, what in turn translates into vehicle running behaviour and safety, passenger comfort, as well as further degradation of track condition. Track stiffness measurement is a cumbersome process requiring expensive equipment and can be carried out only if the line is closed. The following research is intended to estimate tram track vertical stiffness by means of vision method which can be performed during regular tram operation. Track deflections of tram line in the city of Poznan were carried out using high-speed camera and further used for vertical stiffness estimation.
Jednym z głównych parametrów określających właściwości toru kolejowego jest jego sztywność pionowa. Zapewnienie właściwej wartości sztywności jest istotne z punktu widzenia zjawisk dynamicznych zachodzących w kontakcie kołoszyna, co z kolei przekłada się na zachowanie pojazdu i bezpieczeństwo biegu, komfort pasażerów a także dalszą degradację toru. Pomiar sztywności toru jest uciążliwy i wymaga kosztownej aparatury, a ponadto sam pomiar można wykonać tylko w torze wyłączonym z ruchu. Przedstawione w pracy badania miały na celu określenie sztywności pionowej toru tramwajowego z wykorzystaniem metody wizyjnej, która może być stosowana bez konieczności zamykania linii na czas pomiaru. Ugięcia toru tramwajowego w Poznaniu zostały przeprowadzone za pomocą szybkiej kamery a następnie wykorzystane do obliczenia sztywności pionowej.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2019).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies