Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The unfair value shared in fair trade value chains

Fair trade is a trading partnership that seeks greater equity in international trade by offering better trading conditions to producers and workers in developing countries. The higher final prices of the products should result from the floor price at the first stage of the value chain; however, the final price is also strongly influenced by the value added at the next stages. The objective of this study is to highlight the price escalation observed at the later stages of the supply chain, which does not appear to be aligned with the principles of fair trade. This is a comparative analysis of the value added at different stages of the supply chain. It compares the potential hypothetical market price of several fair trade goods with the actual price, which increases in value at successive stages of the supply chain. The data was collected from publications within the agri-food sector for coffee, bananas and cocoa. It is argued that in order to achieve a more competitive price, it would be necessary for other actors in the supply chain to become more involved rather than just consumers. This can be accomplished without a reduction in profits, which will remain at the same level as those generated by non-fair trade products. Furthermore, it will contribute to an increase in fair trade product sales. Finally, the research also suggests some measures to increase the engagement of non-producers in the creation of socially responsible businesses.
Sprawiedliwy handel to partnerstwo handlowe, które dąży do większej równości w handlu międzynarodowym poprzez oferowanie lepszych warunków handlowych producentom i pracownikom w krajach rozwijających się. Wyższe ceny końcowe produktów powinny wynikać z ceny minimalnej na pierwszym etapie łańcucha wartości, jednak na cenę końcową duży wpływ ma również wartość dodana na kolejnych etapach. Celem niniejszego badania jest zwrócenie uwagi na eskalację cen obserwowaną na późniejszych etapach łańcucha dostaw, która nie wydaje się być zgodna z zasadami sprawiedliwego handlu. To jest analiza porównawcza wartości dodanej na różnych etapach łańcucha dostaw. Porównuje potencjalną, hipotetyczną cenę rynkową kilku towarów sprawiedliwego handlu z rzeczywistą ceną, która wzrasta na kolejnych etapach łańcucha wartości dostaw. Dane zostały zebrane z publikacji w sektorze rolno-spożywczym dla kawy, bananów i kakao. Argumentuje się, że aby osiągnąć bardziej konkurencyjną cenę, konieczne byłoby większe zaangażowanie innych podmiotów w łańcuchu dostaw, a nie tylko konsumentów. Można to osiągnąć bez zmniejszenia zysków, które pozostaną na tym samym poziomie, co te generowane przez pozostałe produkty. Ponadto przyczyni się to do wzrostu sprzedaży produktów sprawiedliwego handlu. Wreszcie, badania sugerują również pewne środki mające na celu zwiększenie zaangażowania nieproducentów w tworzenie społecznie odpowiedzialnych przedsiębiorstw.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies