Tytuł pozycji:
Rola lokalizacji w optymalizacji kosztów transportu i kształtowaniu konkurencyjności przedsiębiorstwa
W artykule przedstawiono rozważania dotyczące potencjalnego wpływu lokalizacji i planowania transportu na możliwość optymalizacji kosztów transportu. Syntetycznie przedstawiono podstawowe pojęcia teoretyczne z obszaru podjętej problematyki oraz zaprezentowano trzy wiodące teorie lokalizacyjne silnie powiązane z zagadnieniem transportu. Warstwę teoretyczną artykułu wsparto empirią opisując wpływ lokalizacji i wdrożenia procesów planowania transportu w przypadku przedsiębiorstwa będącego liderem na polskim rynku akcesoriów do domowego wyrobu wina, piwa oraz innych alkoholi wysokoprocentowych oraz dystrybucji półproduktów (środków i preparatów) oraz akcesoriów, maszyn i urządzeń wykorzystywanych w "przydomowym", prowadzonym na drobną skalę i własne potrzeby, wędliniarstwie, wędzarnictwie, serowarstwie, piekarnictwie, a także wytwarzaniu i przetwórstwie pozostałych produktów spożywczych.