Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Programowy symulator do badania zasad ruchu drogowego na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym

Tytuł:
Programowy symulator do badania zasad ruchu drogowego na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym
Autorzy:
Małecki, K.
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
skrzyżowanie o ruchu okrężnym
symulacja komputerowa
zasady ruchu drogowego
roundabout
computer simulation
rules of the road
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W niniejszym artykule przedstawiono nowy, opracowany na Wydziale Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, symulator ruchu okrężnego przeznaczony do badania płynności ruchu drogowego w aspekcie różnie zdefiniowanych zasad. Istotą powstania symulatora było sprawdzenie czy zasady ruchu drogowego panujące na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym są prawidłowe (niestety w wielu miastach inaczej interpretowane z powodu nieprecyzyjnych zapisów w Kodeksie Drogowym) i czy ich modyfikacja może przyczynić się do większej przepustowości takich skrzyżowań. W pierwszej części artykułu autor opisuje opracowany symulator, od strony użytkownika, czyli: możliwości narzędzia, sposób definiowania skrzyżowania, sposób wprowadzania danych, ustawianie potoków ruchu, wybór zasad ruchu drogowego, itp. Następnie autor przedstawia charakterystykę wybranego szczecińskiego skrzyżowania o ruchu okrężnym (m.in. rozkład ruchu względem poszczególnych dróg) i na jego podstawie prowadzi stosowną analizę.
This paper presents a new, developed at the Department of Computer Science and Information Technology in West-Pomeranian University of Technology, a roundabout simulator, designed to test the traffic flow in terms of different defined rules. The essence of the simulator’s creation was to examine whether the prevailing rules of the road at roundabouts are correct (unfortunately, in many cities interpreted differently because of unclear wording in Polish Highway Code) and if its modification may contribute to greater bandwidth such intersections. In the first part of the article the author describes the developed simulator, a kind of the user-manual: the possibility of the tool, a way of defining crossroads, a data input, setting the traffic flows, the choice of traffic rules, etc. Then, author presents the characteristics of the selected Szczecin’s roundabout (i.a. the distribution of traffic to the different routes) and on the basis of that leads appropriate analysis.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies