Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza norm toksyczności spalin dla silników spalinowych róznych zastosowań

Tytuł:
Analiza norm toksyczności spalin dla silników spalinowych róznych zastosowań
Autorzy:
Cisek, J.
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
silniki spalinowe
emisja gazów spalinowych
standard
przepisy
combustion engines
exhaust gases emission
standards
regulations
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono analizę norm toksycznych składników spalin obowiązujących w Unii Europejskiej dla silników spalinowych. Pod uwagę wzięto wartości limitów emisji toksycznych składników od poziomu EURO I do EURO VI oraz odpowiadające im przebiegi testów badawczych. Testy badawcze, podobnie jak limity toksyczności spalin uzależniono od roku ich wprowadzenia w życie przepisami prawnymi. Niezależnie od tego rozgraniczono testy badawcze dla różnych grup silników spalinowych. Do analizy porównawczej wybrano: silniki z zapłonem iskrowym samochodów osobowych, silniki z zapłonem samoczynnym samochodów osobowych, silniki spalinowe samochodów ciężarowych i autobusów, silniki spalinowe przemysłowe (stacjonarne) i maszyn roboczych ciężkich – w zakresie mocy od 7 do pow. 559 kW, silniki spalinowe pojazdów szynowych – w zakresie mocy od 130 do pow. 560 kW. Dla wszystkich przedstawionych grup silników spalinowych oraz limitów toksyczności spalin przedstawiono wymagane przez normy ECE metodyki pomiaru i obliczeń emisji tlenku węgla, dwutlenku węgla, niespalonych węglowodorów, cząstek stałych oraz stężenia nanocząstek.
Year after year regulations of exhaust gases of combustion engines apply to various applications are changed. Paper described limits of exhaust gases emissions for gasoline and diesel car engines, have duty engines, industrial engines and rail vehicles engines. For different engine groups homologations test was analysed. Was presented chassis and dynamometers homologation test for each group of engines. From Euro 1 to Euro 6 limits were presented. Additional measurement methodology for emission of CO, THC, NOx, PM, nanoPM was described.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies