Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Koncepcja sprawności eksploatacyjnej układów energetycznych autonomicznych pojazdów lądowych i jednostek pływających

Tytuł:
Koncepcja sprawności eksploatacyjnej układów energetycznych autonomicznych pojazdów lądowych i jednostek pływających
Autorzy:
Balcerski, A.
Kneba, Z.
Kropiwnicki, J.
Makowski, S.
Data publikacji:
2009
Słowa kluczowe:
pojazdy samochodowe
jednostki pływające
układ energetyczny
sprawność eksploatacyjna
automobiles
ships
energy system
exploitation efficiency
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W referacie przedstawiono oryginalną koncepcję i możliwości określania sprawności eksploatacyjnej układów energetycznych pojazdów samochodowych, lokomotyw spalinowych i jednostek pływających czyli obiektów, które cechuje autonomiczność energetyczna. Sformułowano zasady sytuowania granicy bilansowej układów energetycznych, których zadaniem jest zasilanie odbiorników i grup odbiorników energią mechaniczną, elektryczną i cieplną. Zdefiniowana sprawność jest wyrażana jako stosunek łącznej ilości energii mechanicznej, elektrycznej i cieplnej wykorzystanej przez wszystkie odbiorniki w przeciągu 1. roku kalendarzowego do łącznej ilości energii zawartej w paliwie zużytym w tym samym czasie. Podano uwagi o problemach aplikacyjnych zdefiniowanej sprawności.
The original conception of exploitation efficiency of autonomic energy systems of automobiles, locomotives with combustion engines and ships i.e. objects that are characterized by energetic autonomy as well as possibilities of its determination are presented in the paper. The principles of setting the balance border line of energy systems which supply the receivers and groups of receivers with the mechanical, electrical and thermal energy are formulated. The exploitation efficiency is defined as the relation of total quantity of the mechanical, electrical and thermal energy utilized by all the receivers during one calendar year to the total energy contained in the fuel consumed in that time. The remarks concerning application problems of the above defined efficiency are also given.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies