Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rejestracja emisji zanieczyszczeń silnika Diesla w teście jezdnym NEDC z wykorzystaniem analizatora spalin Semtech Ecostar

Tytuł:
Rejestracja emisji zanieczyszczeń silnika Diesla w teście jezdnym NEDC z wykorzystaniem analizatora spalin Semtech Ecostar
Autorzy:
Magryta, P.
Majczak, A.
Czyż, Z.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
test NEDC
analizator spalin
emisja
silnik o zapłonie samoczynnym
NEDC test
gas analyzer
emission
compression ignition engine
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wyniki pomiaru emisji zanieczyszczeń silnika Andoria ADCR, dla pojazdu poddanego cyklowi jezdnemu NEDC. Testowanym samochodem był samochód dostawczy Gaz Gazelle 330202 LONG. Test jezdny przeprowadzono na hamowni podwoziowej Maha FPS 3000. Jest to hamownia firmy Maha, która służy do symulacji warunków drogowych m.in. podczas testów jezdnych NEDC. Podczas badań wykorzystano analizator Ecostar produkowany przez firmę Semtech Inc. Do rejestracji danych emisji zanieczyszczeń posłużono się modułami PDM, FEM, NOX i FID. Moduły te zostały opisane w artykule pod katem możliwości ich wykorzystania podczas analizy spalin. Prędkość jazdy samochodu była rejestrowana za pomocą urządzenia OBD Log. W artykule zaprezentowano wyniki analizy poszczególnych związków toksycznych zawartych w gazach spalinowych tj. CO, CO2, NO, NO2, NOX.
The article presents the results of emission measurement of the vehicle equipped with Andoria ADCR engine during the NEDC test. Test car was a van Gaz Gazelle 330,202 LONG. Test was conducted on a chassis dynamometer Maha FPS 3000. This is the company's Maha dyno, which is used to simulate road conditions, among others, during the NEDC driving tests. During the study Ecostar analyzer manufactured by Semtech Inc was used. To register emissions data PDM, FEM, NOX and FID modules were used. These modules and their possibility of r use in the analysis of exhaust gases are described in the paper. Vehicle velocity was recorded by a device OBD Log. The article presents the results of an analysis of individual toxic compounds contained in the exhaust gas, ie. CO, CO2, NO, NO2, NOX.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies