Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wyznaczenie korzyści ekologicznych i ekonomicznych ruchu pojazdów z wykorzystaniem nowej infrastruktury drogowej

Tytuł:
Wyznaczenie korzyści ekologicznych i ekonomicznych ruchu pojazdów z wykorzystaniem nowej infrastruktury drogowej
Autorzy:
Merkisz, J.
Pielecha, J.
Nowak, M.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
zużycie paliwa
emisja spalin
infrastruktura drogowa
ruch pojazdów
consumption
emissions
road infrastructure
traffic
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule określono różnicę w zużyciu paliwa oraz emisji związków szkodliwych podczas przejazdów przez centrum miasta oraz po obwodnicy (wybrano miasto Żyrardów z powodu budowy nowej infrastruktury drogowej). W pierwszym etapie wykonano badania emisji spalin (rejestrowanych za pomocą mobilnych analizatorów – PEMS) podczas przejazdu przez miasto przed otwarciem obwodnicy – cały ruch kierowany był przez jego centrum. Drugi etap polegał na wyznaczeniu emisji podczas przejazdu po oddanej do użytku obwodnicy. W efekcie wyznaczono korzyści ekologiczne przekierowania wzmożonego ruchu tranzytowego poza obszary zabudowane. Artykuł stanowi rozwinięcie prac poświęconych ocenie wpływu powstającej infrastruktury drogowej na zmniejszenie emisji związków szkodliwych spalin powodowanej przez transport drogowy.
This paper contains a consideration about the difference in fuel consumption and exhaust emissions during drive through the city center and the ring road (the Żyrardów city was selected due to the construction of new road infrastructure). In the first stage the emission tests were performed (recorded by mobile analyzers – PEMS) during drive through the town before opening of the ring road – all of the traffic was led through the city center. The second stage involved the measuring of exhaust emissions during the passage of the city on completed ring road. As a result, the environmental benefits of increased transit traffic diversion outside the city center were calculated. The article is a continuation of the tasks devoted assessing the impact of new road infrastructure to reduce the exhaust emissions caused by road transport.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies