Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analysis of container traffic in selected member countries of the organization for co-operation between railways (OSJD) until 2021

Tytuł:
Analysis of container traffic in selected member countries of the organization for co-operation between railways (OSJD) until 2021
Autorzy:
Antonowicz, Mirosław
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
CIM/SMGS consignment note
container traffic
New Silk Road
OSJD
TRAX competitiveness index
list przewozowy CIM/SMGS
przewozy kontenerowe
Nowy Jedwabny Szlak
OSŻD
wskaźnik konkurencyjności TRAX
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the article is to analyze transport volumes in rail freight traffic between Asia and Europe in the selected countries of the members of the Organization for Co-Operation between Railways (OSJD) until 2021 and to indicate the competitiveness factors. The research methodology is the analysis of secondary sources and materials of OSJD member countries. The research was carried out on the basis of data obtained as part of own analytical work carried out in the field of transport within the OSJD. In the final analysis, attention is drawn to the effects of the armed conflict between the OSJD member countries. According to the obtained results, in 2021 rail freight services in the OSJD member countries demonstrated stability as regards transport volumes. Joint actions of the railways of the OSJD member countries led to positive results, including increased container volumes in international rail traffic between Asia and Europe. The analyses also showed transport increases in countries along the railway transport corridors under the New Silk Road concept and fluctuations in transport volumes in other countries. The main factors in the competitiveness of rail traffic between Asia and Europe turned out to be the speed of transport and delivery time.
Celem artykułu jest analiza wielkości przewozów w kolejowym transporcie towarowym między Azją a Europą w wybranych krajach członkowskich Organizacji Współpracy Kolei (OSŻD) do 2021 r. oraz wskazanie czynników konkurencyjności. Metodologia badań została oparta na analizie źródeł pochodzących z krajów członkowskich OSŻD. Badania przeprowadzono w oparciu o dane pozyskane w ramach własnych prac analitycznych prowadzonych w obszarze transportu w ramach OSŻD. W analizie końcowej zwrócono uwagę na skutki konfliktu zbrojnego pomiędzy krajami członkowskimi OSŻD. Jak wskazują uzyskane wyniki, w 2021 r. kolejowe przewozy towarowe w krajach członkowskich OSJD wykazały stabilność pod względem wielkości przewozów. Wspólne działania kolei krajów członkowskich OSŻD przyniosły pozytywne rezultaty, w tym wzrost wolumenu kontenerów w międzynarodowym ruchu kolejowym między Azją a Europą. Analizy wykazały również wzrost przewozów w krajach położonych wzdłuż kolejowych korytarzy transportowych na Nowym Jedwabnym Szlaku oraz wahania wielkości przewozów w innych krajach. Głównymi czynnikami konkurencyjności ruchu kolejowego między Azją a Europą okazały się szybkość transportu i czas dostawy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies