Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zastosowanie tablic przejść w diagnostyce systemu sterowania samolotem bezzałogowym

Tytuł:
Zastosowanie tablic przejść w diagnostyce systemu sterowania samolotem bezzałogowym
Autorzy:
Rodzewicz, M.
Data publikacji:
2011
Słowa kluczowe:
diagnostic
transfer arrays
UAV
diagnostyka
tablice przejść
samolot bezzałogowy
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca dotyczy zastosowania tablic przejść do analizy parametrów sterowania samolotem bezzałogowym. Analizowany jest wpływ sposobu sterowania (manualny lub automatyczny) na tzw. obszary aktywne tablic przejść oraz na wartość wskaźnika energetycznego sterowania obliczanego z tablic przejść. Wykazano, że w sytuacji awaryjnej powodującej destabilizację samolotu – zarówno obszar aktywny tablicy przejść, jak też wskaźnik energetyczny zmienia się w sposób istotny. Biorąc pod uwagę, że analizy takie można dokonywać w trybie „on line” – wskazana jest możliwość zastosowania tablic przejść sygnałów sterowania w diagnostyce zachowań dynamicznych samolotu, a zwłaszcza w wykrywaniu asymetrii będących skutkiem awarii zespołów napędowych lub układów sterowania.
Paper concerns application of transfer arrays for analysis of UAV control parameters. The attention is focused on the influence of the mode of control (i.e. manual or automatic) on the active zones of the transfer arrays, and on the value of Energy Consumption Factor (ECF, which is derived from transfer arrays. It was proved that in emergency situation causing UAV destabilization – the active zones as well as the ECF factors are changing in a significant way. Taking into consideration that such analysis are possible to provide in the “on line” mode – the author indicates the possibility of application of transfer arrays in diagnostics of dynamic UAV behavior, especially in detection of asymmetries caused by malfunction of the UAV propulsion units or UAV control systems.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies