Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza ryzyka układu pracy przekaźnika impulsowego z wykorzystaniem metody FTA

Tytuł:
Analiza ryzyka układu pracy przekaźnika impulsowego z wykorzystaniem metody FTA
Autorzy:
Bartczak, M.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
sterowanie ruchem kolejowym
przekaźnik impulsowy
analiza ryzyka
metoda FTA
rail traffic control
pulse relay
risk analysis
FTA method
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Proces projektowania systemów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym obejmuje m. in. analizę ryzyka, której celem jest identyfikacja zagrożeń i określenie ich przyczyn. Jedną z metod takiej analizy jest analiza drzewa niezdatności FTA, zalecana przez europejską normę bezpieczeństwa EN-50128. Znaczenie tego rodzaju analiz wzrasta wraz ze wzrostem stopnia złożoności systemów. Są one również stosowane w energetyce, medycynie i technice wojskowej. W referacie przedstawiono zastosowanie metody FTA do analizy ryzyka układu pracy przekaźnika impulsowego JRM, stosowanego do zasilania świateł migających w urządzeniach E i PB eksploatowanych na sieci PKP. Jako stan niebezpieczny przyjęto przekształcenie światła zielonego migającego w ciągłe. Określono także prawdopodobieństwo jego wystąpienia.
The process of designing systems and rail traffic control devices includes, among others, risk analysis, the purpose of which is to identify risks and determine their causes. One of the methods is the fault tree analysis (FTA), recommended by the European safety standard EN-50128. The importance of this kind of analyses increases with the increasing complexity of the systems. They are also used in power generation, medicine and military technology. The paper describes the FTA application for risk analysis of the work of pulse relay JRM, which is used to power the blinking lights in rail traffic control device type E and PB operated on PKP’s railway network. Transformation of the green light from flashing into continuous has been described as a dangerous condition. The paper also specifies the probability of its occurrence.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies