Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A Practical Solution to Handling Randomness and Imperfect Information in Monte Carlo Tree Search

Tytuł:
A Practical Solution to Handling Randomness and Imperfect Information in Monte Carlo Tree Search
Autorzy:
Świechowski, Maciej
Tajmajer, Tomasz
Data publikacji:
2021
Słowa kluczowe:
computer game
Monte Carlo methods
software agents
search tree
gra komputerowa
Metody Monte Carlo
oprogramowanie
wyszukiwanie
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper provides practical guidelines for developing strong AI agents based on the Monte Carlo Tree Search algorithm in a game with imperfect information and/or randomness. These guidelines are backed up by series of experiments carried out in the very popular game - Hearthstone. Despite the focus on Hearthstone, the paper is written with reusability and universal applications in mind. For MCTS algorithm, we introduced a few novel ideas such as complete elimination of the so-called nature moves, separation of decision and simulation states as well as a multi-layered transposition table. These have helped to create a strong Hearthstone agent.
1. Track 1: Artificial Intelligence in Applications
2. Session: 15th International Symposium Advances in Artificial Intelligence and Applications

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies