Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kompozyty na bazie nienasyconej o-ftalowej żywicy poliestrowej napełnione kruszywem szklanym z wyeksploatowanych bocznych szyb samochodowych

Tytuł:
Kompozyty na bazie nienasyconej o-ftalowej żywicy poliestrowej napełnione kruszywem szklanym z wyeksploatowanych bocznych szyb samochodowych
Autorzy:
Zegardło, B.
Drzymała, T.
Nitychoruk, J.
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
kompozyty żywiczne
stłuczka szklana
kruszywo szklane
kruszywo recyklingowe
żywica poliestrowa
resinous composites
glass cullets
glass aggregate
recycled aggregate
polyester resin
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Opracowano nowy sposób wytwarzania kompozytu żywicznego, który zawiera w swym składzie stłuczkę szklaną. Do wytworzenia recyklingowego kruszywa wykorzystano wyeksploatowane boczne szyby samochodowe. Odpady poddano procesowi kruszenia. Powstałe kruszywo dozowano do betonu w ilości 20, 50 i 100% mas. jako substytut kruszywa tradycyjnego. Substancją wiążącą była o-ftalowa żywica poliestrowa. Do utwardzenia żywicy zastosowano inicjator w postaci wodoronadtlenku metyloetyloketonu. Jako kompozyty porównawcze służyły betony o tym samym składzie ale zawierające piaskowe lub żwirowe kruszywo tradycyjne. Dla wszystkich kompozytów przeprowadzono podstawowe testy, jakie wykonuje się standardowo dla betonów stosowanych w konstrukcjach budowlanych. Zbadano gęstość utwardzonego betonu, nasiąkliwość, oraz wykonano podstawowe testy wytrzymałości na zginanie i ściskanie. Szczególną uwagę zwrócono na nietypowy wygląd powstałych kompozytów. Wyniki przeprowadzonych badań wykazały, że odpadowe boczne szyby samochodowe mogą być rekomendowane jako napełniacze do betonów żywicznych. Kompozyt żywiczny wykonany z ich udziałem spełnia wymagania stawiane materiałom konstrukcyjnym stosowanym w budownictwie. Interesujący wygląd wyrobów może sprawić, że będzie on alternatywą dla dotychczas produkowanych kompozytów.
Waste car side windows were crushed to grain size 4-8 mm and used as fillers (76.28% by mass) in polyester resin-matrix composites (polymeric concretes). The composites were cured with (MeEtCOOH)2O2 and studied for d., water absorbability and permeability as well as for bending and compressive strengths. The composites showed higher quality than the analogous composites filled with sand or gravel.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies