Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Effect of Steel Grades on Technological Properties of Spot Welds

Tytuł:
Effect of Steel Grades on Technological Properties of Spot Welds
Autorzy:
Korzeniowski, M.
Białobrzeska, B.
Maciejewska, M.
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
spot resistance welding
robotic welding
car body steel
spawanie punktowe
zgrzewanie
karoseria samochodu
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Because of varying mechanical properties, (e.g. yield point, tensile strength), electric (e.g. electric conductance) and a heat conductivity coefficient, the use of the same welding process parameters leads to the formation of welds having various diameters depending on steels grades subjected to welding [1]. The article describes the effect of typical steels used in the automotive industry (e.g. DC 01, DC 600, DC 800) on the weld diameter, i.e. the primary technological parameter of a welded joint. To ensure process repeatability, welded joints were made using a robotic welding station. Afterwards, weld diameters were measured using destructive tests (technological peeling tests and metallographic examination) and non-destructive tests, i.e. ultrasonic tests performed using an RSWA machine provided with a phased-array transducer and acoustic scanning microscopy.
Z uwagi na różnice we właściwościach mechanicznych (np. granica plastyczności, wytrzymałość na rozciąganie), elektrycznych (np. przewodność elektryczna) i współczynnik przewodności cieplnej, zastosowanie tych samych parametrów procesu zgrzewania powoduje, że średnica zgrzein dla różnych gatunków stali zmienia się [1]. W artykule opisano problematykę wpływu gatunku typowych stali dla przemysłu motoryzacyjnego (DC 01, DP 600, DP 800) na średnicę zgrzeiny, która jest podstawowym parametrem technologicznym złącza zgrzewanego. W celu zapewnienia powtarzalności procesu złącza, wykonano na zrobotyzowanym stanowisku zgrzewalniczym, a następnie dokonano pomiaru średnicy jądra za pomocą badań niszczących (technologiczna próba wyłuskiwania i badania metalograficzne) oraz nieniszczących, tj. badań ultradźwiękowych z wykorzystaniem urządzenia RSWA z głowicą wieloprzetwornikową oraz z wykorzystaniem skaningowej mikroskopii akustycznej.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017).
Wersja polska artykułu w wydaniu papierowym s. 63-67.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies