Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dynamika układu napędowego hybrydowego pojazdu kołowego napędzanego silnikiem spalinowym

Tytuł:
Dynamika układu napędowego hybrydowego pojazdu kołowego napędzanego silnikiem spalinowym
Autorzy:
Szymański, Z.
Data publikacji:
2009
Słowa kluczowe:
silnik spalinowy
pojazd hybrydowy
model symulacyjny
petrol motor
hybrid vehicle
simulation model
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W referacie przedstawiono przegląd rozwiązań konstrukcyjnych pojazdów kołowych z napędem hybrydowym z silnikami trakcyjnymi oraz spalinowymi. Opisano zjawiska fizyczne zachodzące w silniku spalinowym oraz przedstawiono model matematyczny układu kinematycznego pojazdu kołowego z napędem hybrydowym. W referacie zamieszczono schemat modelu symulacyjnego pojazdu opracowanego w programie Matlab-Simulink oraz przykładowe wyniki obliczeń symulacyjnych dla różnych wariantów: napęd spalinowy, napęd elektryczny, napęd mieszany. Wyniki obliczeń stanowiły podstawę do opracowania algorytmu sterowania. zapewniającego właściwy dobór przekładni oraz rodzaju napędu pojazdu hybrydowego. Wyniki obliczeń były częściowo sprawdzone badaniami laboratoryjnymi.
The paper present's review of constructions solution of wheel drives systems with different traction motors and explosion engine. Theoretical analysis of physical phenomenon in explosion engine are presented in the paper. Mathematical model of kinetic part of hybrid vehicle drive system are presented in the paper. For different solution of drive transfer system realized mathematical model and their projection in simulating version, performed with applications of Matlab-Simulink procedures. Simulate calculation realized for different work condition: drive of combustion motor, drive of electric motor, and hybrid drive: combustion and electric motor. Results of computer calculations enable elaborate of control algorithms. assured suitable choice of gears and drive transfer subsystem, and also switch over with particular drive system: combustion drive, hybrid drive. Results of computer calculations remains partially verified a laboratory experiments.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies