Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza metod badania turbosprężarek pojazdów samochodowych

Tytuł:
Analiza metod badania turbosprężarek pojazdów samochodowych
Autorzy:
Kałaczyński, T.
Liss, M.
Łukasiewicz, M.
Sadowski, A.
Wojciechowski, H.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
turbosprężarka
pojazd samochodowy
metody badań
turbocharger
vehicle
testing methods
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono aspekty związane z metodami badania zespołów turbosprężarkowych. Elementy wirujące jako podstawowa część turbodoładowania odpowiedzialna jest za jej prawidłowe działanie. W znacznej mierze ocena stanu tego typu maszyn zostaje dokonywana na podstawie metod organoleptycznych wspomaganych niekiedy metodami wizyjnymi. Istnieją również metody oparte na systemach pokładowych pojazdów oraz pomiarach oscyloskopowych. Szczególnie istotnym czynnikiem w przypadku diagnozowania tego typu maszyn jest właściwe dobranie parametrów do obserwacji. W przypadku zespołów turbosprężarkowych najodpowiedniejszym parametrem wydaje się być jedynie ciśnienie. Chociaż są również metody, które proponują inne podejście jednak zdecydowanie trudniejsze do zinterpretowania. Niniejszy artykuł przedstawia kilka wybranych sposobów diagnozowania zespołów turbosprężarkowych.
This article presents aspects connected with the turbocharger units testing methods. Rotating parts as a basic part of the turbocharger are responsible for its proper operation. To a large extent assessment of this type of machine is based on organoleptic methods and sometimes help of a video type methods. There are also methods based on vehicle on-board systems and measurements of the oscilloscope. A particularly important factor for the diagnosis of this type of machine is the proper selection of parameters for observation. In the case of the turbocharger units the most appropriate parameter seems to be the pressure. Although there are more methods that propose different approach, they are far more difficult to interpretation. This article presents a number of selected methods for the turbocharger units diagnosis process.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies