Tytuł pozycji:
Ukryte funkcje znaków towarowych
Znaki towarowe stanowią współcześnie jedną z kategorii praw własności intelektualnej. Podstawową funkcją znaków towarowych jest odróżnianie towarów lub usług jednego przedsiębiorstwa od towarów lub usług innych przedsiębiorstw. Ustawowa definicja nie wyczerpuje jednak wszystkich zastosowań współczesnych znaków towarowych. W praktyce znaki towarowe pełnią także inne, ukryte funkcje, które nie wynikają wprost z brzmienia obowiązujących przepisów. Celem artykułu jest określenie ukrytych funkcji znaków towarowych oraz prawna ocena ich dopuszczalności.
Trademarks are one of categories of intellectual property law in our times. The basic function of trademarks is to distinguish products and services of one enterprise from products and services of other enterprises. However legal definition of trademarks is not using up all applications of contemporary trademarks. In practice trademarks are also performing other “hidden” functions which is not present in regulations. Determining of “hidden” functions of trademarks and the legal evaluation of their admissibility are purpose of the article.