Tytuł pozycji:
Slip angle controlled DTC of open end winding induction motor drive using triple randomized decoupled PWM basedaAcoustic noise mitigation for EV application
Low acoustic noise, vibration, and effective DC link utilization are beneficial for Electric Vehicle (EV)s. Direct Torque Control of Induction Motor drives fulfil the demands of the EVs. However, at steady state, flux, torque ripples cause acoustic noise. From the stand point of human health and safety EV noise is required to reduce. This paper proposes a Triple Randomized Decoupled Random Pulsed Width Modulation schemes to suppress acoustic noise for Slip Angle Controlled DTC of an open-end winding induction motor drive for EV application.
Niski poziom hałasu, wibracji i efektywne wykorzystanie łącza DC są korzystne dla pojazdów elektrycznych (EV). Bezpośrednia kontrola momentu obrotowego napędów silników indukcyjnych spełnia wymagania pojazdów elektrycznych. Jednakże w stanie ustalonym fale strumienia i momentu obrotowego powodują hałas akustyczny. Z punktu widzenia zdrowia i bezpieczeństwa ludzi konieczne jest ograniczenie hałasu pojazdów elektrycznych. W artykule zaproponowano schematy potrójnej losowej, oddzielonej losowej modulacji szerokości impulsu w celu tłumienia hałasu akustycznego dla kodu DTC sterowanego kątem poślizgu napędu silnika indukcyjnego z otwartym uzwojeniem do zastosowań w pojazdach elektrycznych.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2025).